keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Tunnustus

Mä, taikka pikemminkin mun pienoinen blogini sai jo jokin aika sitten tunnustuksen Sitruunaa ja vaniljaa -blogin ihanalta JOnnalta.


Kiitos <3

Erityisesti tämä tunnustus lämmitti mun mieltäni siksi, että mä yhä ajoittain mietin, että on jollain tapaa pölkkyä, tarkemmin sanottuna kai noloa, kirjoittaa runoja. Näitä runoja julkaistessani mä myös kerta kerran jälkeen pistän itseni likoon, niissä on niin paljon sydäntä mukana. Niin paljon tunteita. Eikä aina edes niin onnellisia. Runojen kirjoittaminen on mulle tapa purkaa sisintäni, purkaa etenkin niitä todella kipeitä, syvälle sattuvia asioita, joita ei syystä tai toisesta voi muulla tapaa sanoiksi pukea. Näistä syistä johtuen musta on äärimmäisen ihana kuulla, että joku todella antaa näille runoille arvoa ja jaksaa niitä lukea. Toisinaan nämä runot sanoo vähemmän, toisinaan enemmän. Tämän blogin aloittamista mä sulattelin kauan, todella kauan. Mun niin teki mieli, ja sitten kuitenkin jännitti. Ehkä jopa pelotti. Mutta en mä kadu.

Mä luen monta blogia, jotka ansaitsisi tämän tunnustuksen, viidellehän tämä kuuluisi jakaa. Mä jaan tämän kuitenkin vain yhdelle. Sain kyseiseltä bloggaajalta samaisen tunnustuksen toiseen, suljettuun blogiini, ja saattaa tuntua vähän höynältä jakaa tämä takaisin, mutta teen sen kuitenkin... Leena, sä oot sissi <3

Mä päätin tätä blogia pystyyn pykätessäni, että tänne ei mitään liirum laarumia tule. Pelkkiä runoja vaan. Mutta tämä kerta olkoon poikkeus. Mä siis olen Titta, ihan justiinsa 32-vuotta täyttävä kolmen pienen lapsen (2v., 5v. ja 8v.) äiti. Viime syksynä meidän elämä todellakin heitti häränpyllyä, kun eteen tuli ero lasten isästä, muutto toiselle paikkakunnalle ja paluu työelämään liki kahdeksan vuoden kotiäitiyden jälkeen.  Hiljalleen elämä on asettunut uomiinsa.. lapset voivat hyvin ja ovat pikkuhiljaa sopeutuneet muuttuneeseen elämään. Ikävä tietysti on kova, aina jollain on jotakuta ikävä. Surullistahan tämä kaikki on, ihan hirvittävän surullista, mutta joskus elämä ei esitä vaihtoehtoja. Joskus on kahdesta pahasta valittava se paha, jossa ei kaikki hyvä ja kaunis katoa. Mä itse olen päässyt kivasti mukaan työkuvioihin. Hektistä tää arki on, mutta siitä selvitään. Kuten kuvitella voi, pää on välillä melko pyörällä, mutta en mä ole sitä vielä sentään mihinkään unohtanut. Sitä mun päätäni siis.

Viimeinen vuosi on ollut äärimmäisen tunnepitoinen. Näiden seinien sisälle on mahtunut tonneittain ilon ja surun kyyneleitä, epätoivoa, onnistumisen kokemuksia, pelkoa, helpotusta, uuden opettelua, itsensä löytämistä. Kaikkea mahdollista. Ja mahdotontakin. Nyt mä jo tiedän tästä selviäväni ja useimmiten täällä raikuu nauru, mun ja lasten. Mutta vieläkin ottaa välillä koville. Jaksaminen tämän kaiken keskellä on hetkittäin haastavaa, mutta kuitenkin se ilo, riemu ja elämän kaikenlainen kauneus jostakin aina löytyy. Ympärillä on aina jotain, tai joku, josta saa voimaa. Yhä joskus mä tunnen surua siitä mitä tämä kaikki on tuonut tullessaan. Ja mitä se on vienyt mennessään. Etenkin lasten suru tuntuu pahalle ja ylipäätään se, että lapset ovat joutuneet kokemaan kaiken tämän. Kuitenkin tämä kaikki on ollut jonkin uuden, ihanankin, alku. Mun suurin toiveeni on, että kaikesta tapahtuneesta huolimatta mä saisin lähetettyä lapset turvallisesti, hyvin eväin maailmalle sitten kun sen aika koittaa.

8 kommenttia:

  1. Ei oo kyllä mitään pölkkyä näissä sun runoissa! Mulla menee aina ihan hillittömästi kylmiä väreitä, kun luen niitä. Joten jatka samaan malliin, pliiiis! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, kiitti ihana! Tulipa mulle hyvä mieli! <3

      Poista
  2. Ihana kun kerroit vähän itsestäsi. Mä olen myös ihan myyty sun runoille. En mä edes koskaan muulloin lue runoja, mutta sun runoja lukiessa mulle tulee kyyneleet silmiin tai saan jotain tunnekiksejä aina. Ihania, just siks kun ne tulee sulta niin sydämestä!
    Ja ihana tosiaan kun kerroit itsestäsi jotain. Varmaan aika elämänmuutos on ollut, mutta uskomattomalla elämänhalulla sä näytät ponnistaneen eteenpäin! Hyvä sä! :) Ja kiitos näistä runoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin, että te täällä kylästelevät tahtoisitte ehkä tietää musta jotakin. Pientähän tämä oli, mutta toisaalta nämä runot varmasti kertoo melko paljon musta. Ja olosuhteista. Ja millon mistäkin. Ne varmaan kertoo enemmän kuin mä itse edes ymmärrän. Toivottavasti näin on. Kiitos kauniista sanoista sullekin ja kiitos edelleen tästä tunnustuksesta! Nyt mä ainakin tiiän, ettei mun tartte tätä katua. Upeeta kuulla, että nää koskettaa. Ihan kertakaikkiaan upeeta!

      Elämänmuutos on ollut ihan jäätävä, mutta kuten todettu, on se tuonut myös paljon helpotusta. Mä olen koko ikäni koittanut nähdä asioiden valoisan puolen, tai edes sen valon tunnelin päässä, ehkä se on tsempannut mua. Ei se tietty ihan joka hetki helppoa ole, mutta niin... voishan asiat aina olla hullumminkin. Kiitoskiitos! Kiitos itelles, ihanainen!!!!

      Poista
  3. No sä tiedät mitä mä olen mieltä sun runoista. Ihan parhaita. Kauniita, koskettavia ja tosia. Samoin kun annamarilla, aina menee kylmät väreet niitä lukiessa. Mä olen niin varma että vielä jonain päivänä kirjoitat oman runokirjan. Oot ihana. <3

    Ja kävin tuolla Leenan blogissa. Veti aika sanattomaksi. Omat enterorokot on aika pientä tällaisten asioiden rinnalla. Leenalle voimia tätä kautta kovasti! En kehdannut sinne kirjoitella kun tuli olo että olen liian vieras kommentoimaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tiiänki. Onneks sä pakotit mut ;) Ei vainen, tää on ollut mulle iso lohtu... on ollut ihan tosi helpottavaa välillä purkaa täällä kiukkua taikka surua tai ihan vaan turhautumista, kun ei sitä oikein muulla tavoin ole voinut tehdä. Ja välillä taas on kutkuttavaa kirjoittaa niistä ihanista ja ihmeellisistä asioista, lapsista, perheestä, rakastumisesta... Kaiken kaikkiaan on ollut ihanaa tallentaa tänne tuntoja. Tästä jää mulle tärkeä muisto näistä ajoista. Miten kaikesta kuitenkin on noustu. Oi, mainetta ja mammonaa, mikäs siinä :D Nii sääki <3

      Leenan elämä todella vetää hiljaiseksi. Ja todella, omat murheet tuntuu välillä todella pieniltä ja naurettavilta, vaikka olis miten tosia. Toivon, että Leena tavoittaa sun sanasi. Enkä mä kyllä usko, että se ois ollenkaan pahastunut, vaikka oisit sinnekin kommentoinut! On sitä ihmisillä niin monenmoisia taisteluja taisteltavina.

      Poista